Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

Odmítnout vše můžete zde.

Kontakty

Radek Balaš - chytrestoly.cz
Hlavní 1377 Frýdlant n.O
739 11
tel: +420 777 158 532
info(a)chytrestoly.cz
Provozovna: Hlavní 69
V areálu Strojferr Frýdlant n.O

AKCE sklad

Naše cena 4 990 Kč
Na zakázku-dovezeme do 3 týdnů

 

 

Jsme tam, kde jste vy

youtube
facebook
google+

Poradenský servis » Pravidla - Billiard
Pravidla hry - BILLIARD

 

PRAVIDLA 8 – BALL


 

Nejčastěji hranou billiardovou hrou ve veřejných hernách je “osmička‘‘.Předložená pravidla jsou zkrácenou a postačující verzí oficiálních pravidel EPBF.


Základní postavení koulí

Koule se v trojúhelníku postaví tak,aby černá byla ve třetí řadě uprostřed.Ve spodní řadě musí být na jedné straně koule půlená, na druhé straně celá.Trojúhelník se staví tak, aby vrcholová koule stála na zadním bodu ( průsečík podélné osy stolu a ¼ hrací plochy stolu)

 

Zahájení hry

Hru zahajuje hráč, který buď vyhrál los nebo vyhrál tempo.Tempo znamená, že hráči si postaví koule na hranici předního pole a odehrají strk přes protější krátký mantinel.Ten, který je blíže výchozímu mantinelu,má volbu.

Ve hrách následujících zahazuje vítěz předešlé hry.Hráč si staví bílou kouli do libovolného místa rozstřelového pole – pole za čarou v ¼ hrací plochy.

Spadnuli při rozstřelu bílá koule do díry,hraje soupeř.Vnořené barevné koule zůstávají v děrách a hráč si  staví bílou kouli opět do rozstřelového pole,přičemž musí hrát oznámenou kouli mimo rozstřelové pole.

 

Korektní otevírací strk

Otevírající hráč musí vnořit kouli nebo nejméně čtyři barevné koule se musí dotknout mantinelu.Pokud by k tomu nedošlo, potom se hráč dopustil faulu a soupeř může přijmout pozici na stole a hrát dál, nebo nechat koule znovu postavit a sám uskutečnit otevírací strk nebo nechat soupeři tento strk zahrát.

 

Koule ‘‘8‘‘ padne při otevíracím strku

Rozstřelující hráč může požadovat nové postavení koulí nebo nasazení koule “8“ na zadní bod (vrchol trojúhelníku) a sám tak hraje dál.Pokud při otevíracím strku padne bílá koule a koule “8“, soupeř si nechá nově postavit koule nebo nasadit kouli “8“ a dál hraje z rozstřelového pole.

 

Výběr barvy-koule plné nebo půlené

Spadne-li po rozstřelu jakákoliv barevna koule do díry, tak rozstřelující hráč má právo zvolit si libovolnou barvu – tedy i jinou, než padla do díry.Jestliže však v následujícím úderu nepotopí žádnou z vybraných koulí, má toto právo volby dále soupeř.

 

Korektní strk

Při každém strku ve hře musí hráč nejdříve zasáhnout kouli své barevné skupiny a potom buď vnořit barevnou kouli nebo bílou, či jakoukoliv barevnou kouli nechat narazit na mantinel. Hráč může pokračovat ve své hře tak dlouho, dokud nezkazí korektní vnoření koule své barvy.

Jakmile hráč vnořil všechny koule své barvy, může hrát na  “8“ .Kouli “8“ dává do kterékoliv oznámené díry.

Hráči se střídají, když hráč nevnoří kouli své barvy do díry.

 

Faul

- žádná koule nedojede po strku do díry nebo nenarazí do mantinelu

- zasáhne-li bílá koule dříve kouli soupeře (nebo “8“) než vlastní

- dotkne-li se hráč po úderu rukou nebo tágem kterékoliv koule na stole

- vypadne-li bílá koule ze stolu

- spadne-li do díry bílá koule

 

Trest po faulu

Soupeř si staví bílou kouli rukou na libovolné místo na hrací ploše a hraje libovolnou kouli své barvy.

 

Konec hry

Smyslem “osmičky“ je vnořit korektně všechny koule své barvy a jako první z hráčů vnořit černou kouli  “8“ korektně do oznámené díry.

Koule “8“ se smí vnořit jako poslední po vnoření všech koulí své barvy.

-         hráč zahraje faul,při kterém vnoří kouli “8“

-         hráč vnoří kouli “8“ při stejném strku,při kterém vnořuje poslední  barevnou kouli

-         hráč nechá kouli “8“ vyskočit ze stolu

-         hráč vnoří kouli “8“ do jiné než oznámené kapsy

 

PRAVIDLA 9 – BALL

 

Cíl hry

 

Hra 9-ball (Devítka) se hraje s devíti očíslovanými barevnými koulemi (čísla 1-9) a s bílou koulí.Při každém strku se musí nejdříve zahrát koule s nejnižším číslem na stole.Pokud hráč korektně vnořuje koule , zůstává tak dlouho u stolu, dokud se nedopustí faulu, nebo dokud nevnoří kouli “9“ a tím nezvítězí.

Po chybném strku musí soupeř pokračovat ve hře z pozice , ve které je bílá koule.Po faulu má soupeř možnost postavit bílou kouli libovolně na stole.

 

Základní postavení

Barevné koule jsou v kosočtvercovém uspořádání, přitom koule “1“ na vrcholu leží na zadním bodě (průsečík podélné osy stolu a ¼ hrací plochy stolu) a koule  “9“ je uprostřed.Ostatní koule mohou být uspořádány jakkoliv.

Rozstřeluje se z libovolného místa rozstřelového pole bílou koulí.

 

Korektní otevírací strk

Otevírající hráč musí nejdříve zasáhnout kouli “1“ a musí buďto vnořit libovolnou kouli nebo nejméně čtyři barevné koule nechat naběhnout na mantinel – jinak faul.

Spadne-li při otevíracím strku alespoň jedna (libovolná)barevná koule do díry, může hráč pokračovat ve hře.

 

Push out = strk mimo hru

Strk mimo hru  “PUSH OUT“ se používá pro řešení nevýhodné situace pouze bezprostředně po rozstřelu.Při “PUSH OUT“ se nemusí bílá koule dotknout žádné barevné koule a žádného mantinelu.

Hráč musí “PUSH OUT“ před strkem oznámit.Koule,vnořené během “PUSH OUT“ zůstávají v kapsách s výjimkou koule  “9“ .Po korektním “PUSH OUT“ může soupeř  dále hrát z polohy,do které hráč  bílou koulí zahrál,nebo může strk vrátit protihráči, který “PUSH OUT“ hrál.

 

Fauly

-         nedojde-li při strku žádná koule do díry nebo na mantinel

-         zasáhne-li bílá koule dříve kouli s vyšším číslem než je nejnižší na stole

-         dotkne-li se hráč při strku kterékoliv koule na stole rukou nebo tágem

-         vypadne-li bílá koule ze stolu

-         spadne-li bílá koule do díry